Alicja już tu nie mieszka...
Grażyna Stachówna
grazyna.stach@uj.edu.plUniwersytet Jagielloński (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-7288-6803
Abstrakt
Wspomnienie o Profesor Alicji Helman (1935-2021). (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
Alicja HelmanBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Grażyna Stachównagrazyna.stach@uj.edu.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska
https://orcid.org/0000-0002-7288-6803
Profesorka nadzwyczajna w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka pięciu książek oraz ponad dwustu artykułów na temat filmu powszechnego i polskiego, redaktorka jedenastu tomów zbiorowych. Obecnie professor emerita – wreszcie może w pełni robić tylko to, co naprawdę lubi: kończy pisać ostatni rozdział książki Jańcioland i okolice poświęconej filmom Jana Jakuba Kolskiego, ogląda filmy tylko z happy endem i tasiemcowe seriale, czyta grube powieści kryminalne, pasjonuje się śledztwami Cormorana Strike’a, fanuje Benedictowi Cumberbatchowi, słucha belcantowch oper i Elvisa Presleya.
Statystyki
Abstract views: 293PDF downloads: 274
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Grażyna Stachówna
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Grażyna Stachówna, Mój debiut w „Kwartalniku” , Kwartalnik Filmowy: Nr 100 (2017): O świętowaniu
- Grażyna Stachówna, Żuławski w Grand Guignolu , Kwartalnik Filmowy: Nr 95 (2016): Transnarodowość kina polskiego
Podobne artykuły
- Jacek Ostaszewski, Koncepcja ucieleśnionego poznania w kognitywnej teorii filmu , Kwartalnik Filmowy: Nr 119 (2022): (Nowa) teoria filmu
- Alicja Helman, Transgresje i transformacje w twórczości filmowej Kornéla Mundruczó , Kwartalnik Filmowy: Nr 101-102 (2018): Kino europejskie XXI wieku
- Alicja Helman, Dwa powroty , Kwartalnik Filmowy: Nr 89-90 (2015): Redefinicje klasyki
- Alicja Helman, Ideologia − subkultura − breakdance. „Dzieci rock'n'rolla” Tiana Zhuangzhuanga , Kwartalnik Filmowy: Nr 91 (2015): Film między muzyką pop a popkulturą
- Patrycja Włodek, Netflix: „The Future Is Now?" , Kwartalnik Filmowy: Nr 124 (2023): Streaming
- Patrycja Włodek, Postironia i trzy twarze melodramatu , Kwartalnik Filmowy: Nr 100 (2017): O świętowaniu
- Patrycja Włodek, Paranoja „noir”. Ukryta rzeczywistość czarnego kryminału , Kwartalnik Filmowy: Nr 117 (2022): Kino nieznane/ukryte
- Patrycja Włodek, Hanna Schygulla – w pułapce Fassbindera , Kwartalnik Filmowy: Nr 96 (2016): Film i metafizyka
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.