Rozliczenia z kinem niemieckim

Andrzej Pitrus

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Recenzja książki Ewy Fiuk Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków (2012) poświęconej najnowszym tendencjom w kinie niemieckim. Pitrus wysoko ocenia propozycję filmoznawczyni i germanistki w jednej osobie. Zachowuje ona równowagę między opisem a autorskim komentarzem. Czytelnik nieznający filmów przedstawianych w książce nie będzie musiał szukać ich streszczeń w Internecie. Ewa Fiuk bardzo sprawnie przybliża poszczególne utwory, pozwalając czytelnikowi zorientować się w ich charakterze. Jednocześnie celnie komentuje je, wskazując bezbłędnie to, co w nich najważniejsze. Recenzja Andrzeja Pitrusa jest rekomendacją tej wartościowej pozycji wydanej w cyklu poświęconym problematyce niemieckiej zainicjowanym przez prof. Andrzeja Gwoździa z Uniwersytetu Śląskiego.


Słowa kluczowe:

kino niemieckie, Ewa Fiuk, recenzja

Fiuk Ewa, Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2012.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2012-12-31

Cited By / Share

Pitrus, A. (2012) „Rozliczenia z kinem niemieckim”, Kwartalnik Filmowy, (80), s. 219–221. doi: 10.36744/kf.2808.

Autorzy

Andrzej Pitrus 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Profesor nauk humanis­tycznych w Instytucie Sztuk Audiowizual­nych UJ. Zajmuje się kinem współczesnym, a także reklamą, grami wideo oraz sztuką nowych mediów. W 2012 r. ukazał się tom zbiorowy pod jego redakcją: Olbrzym w cie­niu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej. Obecnie pracuje nad monografią artysty wideo Billa Violi.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2012 Andrzej Pitrus

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.


Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>