Rozliczenia z kinem niemieckim
Abstrakt
Recenzja książki Ewy Fiuk Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków (2012) poświęconej najnowszym tendencjom w kinie niemieckim. Pitrus wysoko ocenia propozycję filmoznawczyni i germanistki w jednej osobie. Zachowuje ona równowagę między opisem a autorskim komentarzem. Czytelnik nieznający filmów przedstawianych w książce nie będzie musiał szukać ich streszczeń w Internecie. Ewa Fiuk bardzo sprawnie przybliża poszczególne utwory, pozwalając czytelnikowi zorientować się w ich charakterze. Jednocześnie celnie komentuje je, wskazując bezbłędnie to, co w nich najważniejsze. Recenzja Andrzeja Pitrusa jest rekomendacją tej wartościowej pozycji wydanej w cyklu poświęconym problematyce niemieckiej zainicjowanym przez prof. Andrzeja Gwoździa z Uniwersytetu Śląskiego.
Słowa kluczowe:
kino niemieckie, Ewa Fiuk, recenzjaBibliografia
Fiuk Ewa, Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2012.
Google Scholar
Autorzy
Andrzej Pitruskwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska
Profesor nauk humanistycznych w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Zajmuje się kinem współczesnym, a także reklamą, grami wideo oraz sztuką nowych mediów. W 2012 r. ukazał się tom zbiorowy pod jego redakcją: Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej. Obecnie pracuje nad monografią artysty wideo Billa Violi.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Andrzej Pitrus
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
Podobne artykuły
- Patrycja Włodek, Tom Tykwer – wizjoner kina , Kwartalnik Filmowy: Nr 99 (2017): Triki, numery specjalne, atrakcje
- Ewa Fiuk, Wszyscy jesteśmy migrantami , Kwartalnik Filmowy: Nr 104 (2018): Esej, „found footage”, film montażowy
- Ewa Fiuk, Domniemana niewinność , Kwartalnik Filmowy: Nr 105-106 (2019): Kino wobec transformacji ustrojowych
- Ewa Fiuk, Uwznioślające kino peryferii , Kwartalnik Filmowy: Nr 112 (2020): Polski dokument, polska animacja
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.