Rekonesans biograficzny

Tadeusz Lubelski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Lubelski recenzuje książkę Biografistyka filmowa pod redakcją Tadeusza Szczepańskiego i Sylwii Kołos. Publikacja ta to zbiór esejów będących pokłosiem konferencji poświęconej kinu współczesnemu biografistycznemu. Jednocześnie też jest hołdem złożonym jednemu z największych polskich krytyków filmowych, zmarłemu w 1997 roku Bolesławowi Michałkowi.



Słowa kluczowe:

Bolesław Michałek, Tadeusz Szczepański, Sylwia Kołos, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2008-09-30

Cited By / Share

Lubelski, T. (2008) „Rekonesans biograficzny”, Kwartalnik Filmowy, (62-63), s. 338–341. doi: 10.36744/kf.3261.

Autorzy

Tadeusz Lubelski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Krytyk i historyk fil­mu, tłumacz, profesor w Instytucie Sztuk Audio­wizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, profesor wizytujący UAM w Poznaniu. Opubli­kował m.in. książki Strategie autorskie w polskim filmie fabularnym 1945-1961 (1992, 2000), Nowa Fala. O pewnej przygodzie kina francu­skiego (2000), Wajda (2006); jako redaktor - Encyklopedia kina (2003); jako tłumacz - Hitchcock/ Truffaut (2005).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2008 Tadeusz Lubelski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.