Wędrówki po labiryncie
Abstrakt
Recenzja pierwszej na polskim rynku wydawniczym autorskiej monografii poświęconej twórczości Stanleya Kubicka (Filmowa odyseja Stanleya Kubricka autorstwa Piotra Kletowskiego). Autor podkreśla innowacyjne walory książki, m.in. przybliżenie niezrealizowanych projektów Kubricka oraz podjęty wątek „ocalonego z Holokaustu”. Omawiając metodologiczne założenia pracy oraz jej kompozycję, Klejsa polemizuje z zasadnością użycia konceptu autobiograficznego w analizie twórczości Kubricka oraz trybem wprowadzenia uwag o wczesnych filmach reżysera.
Słowa kluczowe:
Stanley Kubrick, recenzja, Piotr KletowskiBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Konrad Klejsakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska
Adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej w roku 2006. W ramach programu DAAD prowadził w 2007 roku zajęcia z zakresu kina polskiego i środkowoeuropejskiego na Karl Eberhardt Universitaet Tuebingen. Autor książki Filmowe oblicza kontestacji (2008).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Konrad Klejsa

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Marcin Adamczak, Konrad Klejsa, Współczesne badania produkcji i dystrybucji filmowej – wprowadzenie , Kwartalnik Filmowy: Nr 108 (2019): Produkcja i dystrybucja filmowa
- Konrad Klejsa, „Świat, który przezwyciężamy i pozostawiamy za sobą”. Import, rozpowszechnianie i widownia filmów z krajów kapitalistycznych w Polsce Ludowej w latach 1949-1956 w świetle badań archiwalnych , Kwartalnik Filmowy: Nr 108 (2019): Produkcja i dystrybucja filmowa
- Konrad Klejsa, Cenzura filmów zagranicznych w Polsce Ludowej lat 1945-1956. Rekonesans , Kwartalnik Filmowy: Nr 118 (2022): Jedno ujęcie
- Konrad Klejsa, Na jakie filmy i do których kin chadzałby Eberhard Mock? Teatry świetlne oraz ich repertuary w weimarskim i nazistowskim Wrocławiu , Kwartalnik Filmowy: Nr 112 (2020): Polski dokument, polska animacja
- Konrad Klejsa, Michał Piepiórka, Analiza repertuarów w porównawczych badaniach kultury filmowej i telewizyjnej PRL , Kwartalnik Filmowy: Nr 127 (2024): Filmoznawstwo empiryczne
- Konrad Klejsa, Badania widowni filmowej: historia i współczesność (rekonesans bibliograficzny) , Kwartalnik Filmowy: Nr 85 (2014): Film i media – przeszłość i przyszłość
- Konrad Klejsa, Motyw autobiograficzny w filmach Michaela Moore’a , Kwartalnik Filmowy: Nr 73 (2011): Kino to ja. Autobiografie filmowe
- Konrad Klejsa, Historia – analiza – recepcja , Kwartalnik Filmowy: Nr 69 (2010): Historia w filmie