Wędrówki po labiryncie

Konrad Klejsa

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Recenzja pierwszej na polskim rynku wydawniczym autorskiej monografii poświęconej twórczości Stanleya Kubicka (Filmowa odyseja Stanleya Kubricka autorstwa Piotra Kletowskiego). Autor podkreśla innowacyjne walory książki, m.in. przybliżenie niezrealizowanych projektów Kubricka oraz podjęty wątek „ocalonego z Holokaustu”. Omawiając metodologiczne założenia pracy oraz jej kompozycję, Klejsa polemizuje z zasadnością użycia konceptu autobiograficznego w analizie twórczości Kubricka oraz trybem wprowadzenia uwag o wczesnych filmach reżysera.



Słowa kluczowe:

Stanley Kubrick, recenzja, Piotr Kletowski

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2008-09-30

Cited By / Share

Klejsa, K. (2008) „Wędrówki po labiryncie”, Kwartalnik Filmowy, (62-63), s. 328–333. doi: 10.36744/kf.3258.

Autorzy

Konrad Klejsa 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Adiunkt w Zakładzie Hi­storii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej w roku 2006. W ramach programu DAAD prowa­dził w 2007 roku zajęcia z zakresu kina polskiego i środkowoeuropejskiego na Karl Eberhardt Universitaet Tuebingen. Autor książki Filmowe oblicza kontestacji (2008).

 



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2008 Konrad Klejsa

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.