Demony Goi okiem kamery

Kamila Żyto

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Autorka omawia książkę Joanny Aleksandrowicz Pomiędzy płótnem a ekranem. Inspiracje twórczością Goi w kinie hiszpańskim (2012) jako publikację specjalistyczną skierowaną potencjalnie do trzech grup czytelników. Pierwszą z nich stanowią filmoznawcy, którzy odnajdą w pracy m.in. zarys przemian stylistycznych i instytucjonalnych kina hiszpańskiego. Druga grupa odbiorców to miłośnicy i znawcy malarstwa Goi; książka da im szansę na szczegółowy wgląd w obrosłe legendą, wieloznaczne i bogate życie oraz twórczość artysty pokazywane na różne sposoby przez kino. Usatysfakcjonowane książką poczują się także osoby zainteresowane kontekstami kulturowymi i historycznymi związanymi z Hiszpanią oraz jej duchową spuścizną.


Słowa kluczowe:

Joanna Aleksandrowicz, recenzja, Francisco Goya

Aleksandrowicz. Joanna. 2012. Pomiędzy płótnem a ekranem. Inspiracje twórczością Goi w kinie hiszpańskim. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2013-06-30

Cited By / Share

Żyto, K. (2013) „Demony Goi okiem kamery”, Kwartalnik Filmowy, (82), s. 236–239. doi: 10.36744/kf.2759.

Autorzy

Kamila Żyto 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ. Współpracuje z Młodzieżową Akademią Filmową w Łodzi, Pol­skim Instytutem Sztuki Filmowej (przy projektach „Filmoteka Szkolna”, „Akademia Filmu Pol­skiego”) i DKF PWSFTviT. Wykładowca UŁ i Akademii Muzycznej w Łodzi. W 2010 r. opub­likowała książkę Strategie labiryntowe w filmie fikcji. Współredagowała tomy Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa, Billy Wilder. Mistrz kina z Suchej Beskidzkiej oraz Od Cervantesa do Perez-Reverte’a. Adaptacje literatury hiszpańskiej i iberoamerykańskiej.



Statystyki

Abstract views: 23
PDF downloads: 8


Licencja

Prawa autorskie (c) 2013 Kamila Żyto

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.