Cudowny Kinemo

Łucja Demby

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Autorka chwali antologię Tadeusza Szczepańskiego i Bogusława Żyłki Cudowny Kinemo. Rosyjska myśl filmowa. Pozycja ta przywołuje osiągnięcia tak ważnego dla historii i teorii kinematografii światowej filmoznawstwa radzieckiego w Polsce postkomunistycznej nadal traktowanego marginalnie i po macoszemu. Cudowny Kinemo poszerza horyzonty refleksji nad kinem pierwszych jego lat, uzupełnia jej obraz o mniej znane wypowiedzi klasyków radzieckiej myśli filmowej i przywraca tym rozważaniom ich pierwotną świeżość. Według autorki książka Szczepańskiego i Żyłki to obowiązkowa lektura zarówno dla teoretyków i historyków filmu, a także ciekawostka dla zwykłych widzów.



Słowa kluczowe:

Tadeusz Szczepański, Bogusław Żyłko, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Demby, Łucja (2003) „Cudowny Kinemo”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 233–236. doi: 10.36744/kf.3794.

Autorzy

Łucja Demby 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Pracownik naukowy w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Autorka książki Po­za Rzeczywistością. Sporo wrażenie realności w historii francuskiej myśli filmowej (2003).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Łucja Demby

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.