Kina w drodze

Andrzej Gwóźdź

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Autor zabiera nas w nostalgiczną podróż, pokazując zapomniane i opuszczone kina w różnych zakątkach świata. Wykorzystując zdjęcia fotograficzne, stara się uchwycić istotę kina jako budynku, miejsca, magicznej przestrzeni zakorzenionej w przestrzeni miasta.



Słowa kluczowe:

nostalgia, kino, miasto

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-09-30

Cited By / Share

Gwóźdź, A. (2006) „Kina w drodze”, Kwartalnik Filmowy, (54-55), s. 312–318. doi: 10.36744/kf.3478.

Autorzy

Andrzej Gwóźdź 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Profesor Uniwersytetu Śląskiego (Kierownik Zakładu Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach). Wykładał m.in. w Austrii i Holandii. Zajmuje się teorią filmu i mediów ele­ktronicznych oraz historią myśli filmowej. Opublikował m.in.: Pochwała widzialności. Ze studiów nad niemiecką myślą filmową do roku 1933 (1990), Kultura - komunikacja - film. O tekście filmowym (1992), Obrazy i rzeczy. Film między mediami (1997), Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim We­nders (2004); współautor Historii semiotyki fil­mu, t. 2 (1993). Redaktor pierwszej antologii polskiej teorii filmu wydanej w świecie - Filmtheorie in Polen. Eine Anthologie (1992).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Andrzej Gwóźdź

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.