Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego

Andrzej Pitrus

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Recenzja książki Ryszarda Kluszczyńskiego Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu (2010). Według Pitrusa książka zasługuje na szczególną uwagę jako praca całkowicie oryginalna i pionierska w Polsce, jeśli chodzi o tematykę. Recenzent podkreśla, że książka powstała jako wynik wieloletnich doświadczeń, a omawiane w niej prace są znane Ryszardowi Kluszczyńskiemu – jako nie tylko naukowcowi, ale również krytykowi sztuki i kuratorowi – z pierwszej ręki. Pitrus zaznacza również, że Sztuka interaktywna to książka jak najbardziej naukowa, ale z pewnością jej zadaniem będzie również popularyzacja sztuki interaktywnej w Polsce. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych sztuką współczesną. Napisana została po polsku, ale poziomem nie ustępuje dostępnym wcześniej uznanym publikacjom w języku angielskim i niemieckim.


Słowa kluczowe:

Ryszard Kluszczyński, recenzja, sztuka interaktywna

Kluszczyński Ryszard W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2010-12-31


Pitrus, A. (2010) „Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego”, Kwartalnik Filmowy, (71-72), s. 338–340. doi: 10.36744/kf.3040.

Autorzy

Andrzej Pitrus 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Pracownik naukowy Instytutu Sztuk Audiowizualnych UJ. Autor książek Gore, seks, ciało, psychoanaliza (1992), Kino kultu (1998), Zrozumieć reklamę (1999), Znaki na sprzedaż (2000). Nam niebo pozwoli. O filmowej i telewizyjnej twórczości Todda Haynesa (2004), Filmowcy i kiniarze (2004), Dotykając lustra. Melodramaty Douglasa Sirka (2006). Znawca pro­blematyki kina niezależnego.



Statystyki

Abstract views: 58
PDF downloads: 23


Licencja

Prawa autorskie (c) 2010 Andrzej Pitrus

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.


Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>