Audiowizualne pejzaże obrazów i rzeczy

Piotr Zawojski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Recenzja antologii tekstów zagranicznych zatytułowanej Pejzaże audiowizualne. Telewizja – wideo – komputer (1997), przygotowanej przez Andrzeja Gwoździa. Zawojski przekonuje, że antologia jest reprezentatywna dla szerokiego spektrum różnych strategii humanistycznej refleksji nad światem dzisiejszych mediów audiowizualnych w kontekście przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Zawojski analizuje ponadto monografię Gwoździa zatytułowaną Obrazy i rzeczy. Film między mediami (1997), podkreślając, że nie jest to tylko „suchy dyskurs teoretyczny”. Książka zawiera ciekawe analizy, które służą egzemplifikacji jego tez i stanowią integralną część wywodu.



Słowa kluczowe:

Andrzej Gwóźdź, audiowizualność, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2000-06-30

Cited By / Share

Zawojski, P. (2000) „Audiowizualne pejzaże obrazów i rzeczy”, Kwartalnik Filmowy, (29-30), s. 282–285. doi: 10.36744/kf.4254.

Autorzy

Piotr Zawojski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Pracownik Zakładu Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego. Wykłada zagadnienia teorii i histo­rii kina, telewizji, komunikowania i nowych mediów audiowizualnych. Szczególnie interesuje się problema­tyką wykorzystania mediów elektro­nicznych w sztuce, czemu poświecił wiele studiów naukowych. Zajmuje się krytyką filmową i eseistyką, po­świeconą szeroko rozumianej kul­turze audiowizualnej i cyberkultu­rze. Kieruje działem filmu i me­diów w dwumiesięczniku kultural­nym „Opcje”. Autor książki Ele­ktroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (Kielce, 2000).

 



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2000 Piotr Zawojski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.