Mediologiczne wędrówki po świecie obrazów

Piotr Zawojski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Zawojski recenzuje publikację znanego teoretyka kina i medioznawcy Andrzeja Gwoździa pt. Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders. Gwóźdź nie przyjmuje postawy zwykłego monografisty. Tak jak dla samego reżysera jego kino jest punktem wyjścia do szerszych rozważań nad znaczeniem i funkcją obrazu w ogóle, tak dla autora książki twórczość Wendersa staje się pretekstem do spojrzenia na „filozofię mediów” z dużo szerszej, ponowoczesnej perspektywy.



Słowa kluczowe:

Andrzej Gwóźdź, Wim Wenders, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-06-30

Cited By / Share

Zawojski, P. (2005) „Mediologiczne wędrówki po świecie obrazów”, Kwartalnik Filmowy, (49-50), s. 350–354. doi: 10.36744/kf.3595.

Autorzy

Piotr Zawojski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Wykłada zagadnienia teorii i historii kina, telewizji, komunikowania i nowych mediów w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach US i na Wydziale Radia i Telewizji US. Obecnie szczególnie interesuje się problematyką wykorzystania mediów elektroni­cznych w sztuce i zagadnieniami cyberkultury. Opublikował kilkadziesiąt prac naukowych m. in. książkę Elektroniczne obrazy oświaty. Mię­dzy sztuką a technologią (2000). Zajmuje się również krytyką i eseistyką poświęconą kulturze audiowizualnej i cyberkulturze. Publikuje w „Ekranie”, „Kinie”, „Fa-Arcie”, „Śląsku”, „Art­Papierze”. Kieruje działem filmu i mediów w kwartalniku „Opcje”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Piotr Zawojski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.