Fotografia w Indiach

Sławomir Sikora

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Recenzja książki Christophera Pinneya Camera Indica (1997). Sikora notuje, że publikacja jest próbą opisu i zrozumienia tego, w jaki sposób funkcjonowała i funkcjonuje fotografia w Indiach. Coraz trudniej dziś bowiem utrzymywać, że można mówić o uniwersalnej istocie jakiegoś medium. Podobnie jest w przypadku fotografii. Wydaje się, że medium owo jest do pewnego stopnia „przezroczyste” i to właśnie sposób jego (lokalnego) wykorzystania nadaje mu koloryt.



Słowa kluczowe:

fotografia, Indie, Christopher Pinney, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-09-30

Cited By / Share

Sikora, S. (2005) „Fotografia w Indiach”, Kwartalnik Filmowy, (51), s. 257–263. doi: 10.36744/kf.3557.

Autorzy

Sławomir Sikora 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Adiunkt w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej (UW), autor książki Fotografia. Między dokumentem a symbo­lem (2004). Publikował m. in. w „Kontekstach”, „Kwartalniku Filmowym”, „Czasie Kultury”, „Roczniku Historii Sztuki”, „Dialogu”, „Latarni­ku”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Sławomir Sikora

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.


Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>