Fotografia w Indiach
Abstrakt
Recenzja książki Christophera Pinneya Camera Indica (1997). Sikora notuje, że publikacja jest próbą opisu i zrozumienia tego, w jaki sposób funkcjonowała i funkcjonuje fotografia w Indiach. Coraz trudniej dziś bowiem utrzymywać, że można mówić o uniwersalnej istocie jakiegoś medium. Podobnie jest w przypadku fotografii. Wydaje się, że medium owo jest do pewnego stopnia „przezroczyste” i to właśnie sposób jego (lokalnego) wykorzystania nadaje mu koloryt.
Słowa kluczowe:
fotografia, Indie, Christopher Pinney, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Sławomir Sikorakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska
Adiunkt w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej (UW), autor książki Fotografia. Między dokumentem a symbolem (2004). Publikował m. in. w „Kontekstach”, „Kwartalniku Filmowym”, „Czasie Kultury”, „Roczniku Historii Sztuki”, „Dialogu”, „Latarniku”.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2005 Sławomir Sikora

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Sławomir Sikora, Piotr Szacki , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
- Sławomir Sikora, Oczy szeroko otwarte , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
- Sławomir Sikora, Tartuskie wydarzenia filmowe, czyli sok z ananasa syberyjskiego , Kwartalnik Filmowy: Nr 46 (2004): Filmowe labirynty narracji
- Sławomir Sikora, Kolory czasu , Kwartalnik Filmowy: Nr 45 (2004): Sacrum w filmie