Obecność żywiołów. Z Jerzym Wójcikiem rozmawia Seweryn Kuśmierczyk

Seweryn Kuśmierczyk

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Dla Jerzego Wójcika żywioły – woda, ogień, ziemia, wiatr, śnieg – mają ogromne znaczenie nie tylko dla warstwy wizualnej obrazu, ale także jego treści i jej interpretacji. Żywioły uruchamiają świat, tworzą jego pełnię, są wizualizacją jego sensów, a także przybliżają obraz do naszego doświadczenia tego świata. W wywiadzie z Sewerynem Kuśmierczykiem operator opowiada wpływie odczuwania żywiołów na jego pracę z kamerą, o tym, jak mimochodem, przez obiektyw doszedł do teorii fraktali i o przyszłości kina, którą widzi w odrywaniu w widzialnych żywiołach niewidzialnych, boskich znaczeń.



Słowa kluczowe:

Jerzy Wójcik, żywioły, wywiad

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Kuśmierczyk, S. (2003) „Obecność żywiołów. Z Jerzym Wójcikiem rozmawia Seweryn Kuśmierczyk”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 140–150. doi: 10.36744/kf.3784.

Autorzy

Seweryn Kuśmierczyk 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Wykładowca w Instytu­cie Wiedzy o Kulturze na Uniwersytecie War­szawskim. Tłumacz Dzienników i Scenariuszy Andrieja Tarkowskiego (1998), autor książki Zagubieni w drodze. Film fabularny jako obraz doświadczenia wewnętrznego (1999).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Seweryn Kuśmierczyk

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.