Uwiedziona przez obraz

Ewa Mazierska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Manchester Metropolitan University (Wielka Brytania)

Abstrakt

Autorka opisuje publikację Elżbiety Wiącek na temat twórczości jednego z najwybitniejszych współczesnych reżyserów – Abbasa Kiarostamiego (Filmowe podróże Abbasa Kiarostamiego, 2004). Według recenzentki jest to praca niezwykle rzetelna, podparta ogromną wiedzą, wielowymiarowa, a zarazem spójna. Spójność ta wynika przede wszystkim z konsekwentnie stosowanej perspektywy antropologiczno-historycznej. Koherencję książka ta zawdzięcza również temu, że ma wątek przewodni czy dominujący – tytułowe podróże.



Słowa kluczowe:

Elżbieta Wiącek, Abbas Kiarostami, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-09-30

Cited By / Share

Mazierska, E. (2005) „Uwiedziona przez obraz”, Kwartalnik Filmowy, (51), s. 264–265. doi: 10.36744/kf.3558.

Autorzy

Ewa Mazierska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Manchester Metropolitan University Wielka Brytania

Filmoznawca, krytyk fil­mowy, wykłada na Film & Media Studies na Manchester Metropolitan University (Wlk. Bry­tania). Opublikowała m.in. From Moscow to Madrid. Postmodern Cities, European Cinema (2003; z Laurą Rascaroli), Dreams and Diaries: The Cinema of Nanni Moretti (2004, z Laurą Rascaroli), Słoneczne kino Pedra Almodovara (2005).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Ewa Mazierska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.