Uwiedziona przez obraz
Abstrakt
Autorka opisuje publikację Elżbiety Wiącek na temat twórczości jednego z najwybitniejszych współczesnych reżyserów – Abbasa Kiarostamiego (Filmowe podróże Abbasa Kiarostamiego, 2004). Według recenzentki jest to praca niezwykle rzetelna, podparta ogromną wiedzą, wielowymiarowa, a zarazem spójna. Spójność ta wynika przede wszystkim z konsekwentnie stosowanej perspektywy antropologiczno-historycznej. Koherencję książka ta zawdzięcza również temu, że ma wątek przewodni czy dominujący – tytułowe podróże.
Słowa kluczowe:
Elżbieta Wiącek, Abbas Kiarostami, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Ewa Mazierskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Manchester Metropolitan University Wielka Brytania
Filmoznawca, krytyk filmowy, wykłada na Film & Media Studies na Manchester Metropolitan University (Wlk. Brytania). Opublikowała m.in. From Moscow to Madrid. Postmodern Cities, European Cinema (2003; z Laurą Rascaroli), Dreams and Diaries: The Cinema of Nanni Moretti (2004, z Laurą Rascaroli), Słoneczne kino Pedra Almodovara (2005).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2005 Ewa Mazierska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Ewa Mazierska, Niedyskretny urok seriali w epoce streamingu , Kwartalnik Filmowy: Nr 97-98 (2017): Wędrujące motywy
- Ewa Mazierska, (Bez)sens życia we wczesnych filmach Wojciecha Jerzego Hasa , Kwartalnik Filmowy: Nr 77-78 (2012): Polskie mity, polskie kompleksy
- Ewa Mazierska, Ożywianie obrazów: „Edvard Munch” (1974) Petera Watkinsa i „Pasja” (1982) Jean-Luca Godarda , Kwartalnik Filmowy: Nr 65 (2009): Obraz filmowy, obraz w filmie (cz. II)
- Ewa Mazierska, Kino bezpośrednie w soczewce Mirosława Przylipiaka , Kwartalnik Filmowy: Nr 66 (2009): Kino złego smaku – kino dobrego smaku
- Ewa Mazierska, Między przeszłością a przyszłością, Polską i Japonią: heterotopie „Avalonu” , Kwartalnik Filmowy: Nr 80 (2012): Film na styku kultur
- Ewa Mazierska, Rewizje historii Polski a „miękka awangarda” filmowa lat sześćdziesiątych , Kwartalnik Filmowy: Nr 70 (2010): Awangarda i film
- Ewa Mazierska, Postmodernistyczny Blackpool , Kwartalnik Filmowy: Nr 52 (2005): Kino brytyjskie (cz. I)
- Ewa Mazierska, W pułapce mediów , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
- Ewa Mazierska, Dezerterzy, święci, tyrani i „kreciki”. Obraz ojca w polskim i czeskim kinie postkomunistycznym , Kwartalnik Filmowy: Nr 57-58 (2007): Kino polskie, kino sąsiadów