Sztuka jest energią!
Abstrakt
Recenzja wydawnictwa pt. Józef Robakowski. Obrazy energetyczne. Zapisy bio-mechaniczne 1970-2005 pod redakcją Piotra Krajewskiego i Violetty Kutlubasis-Krajewskiej. Wydawnictwo to zawiera książkę i trzy płyty DVD z pracami filmowymi i wideo autorstwa Józefa Robakowskiego. Autorka opisuje pokrótce zawarte na płytach DVD prace, starając się odnaleźć w ich zestawieniu charakterystyczne dla twórczości Robakowskiego cechy i przyglądając się bliżej zarówno doborowi tematów, jak i wyróżniającym twórcę metodom realizacji. Recenzja zawiera ponadto opis książki, w której oprócz dwóch tekstów poświęconych twórczości artysty znalazły się także wypowiedzi samego Robakowskiego na temat jego artystycznych inspiracji, poglądów na sztukę, ale także wspomnień z młodości, również z czasów powstania Warsztatu Formy Filmowej.
Słowa kluczowe:
Józef Robakowski, Piotr Krajewski, Violetta Kutlubasis-Krajewska, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Anna Taszyckakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska
Przygotowała rozprawę doktorską w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ dotyczącą ponowoczesnego kryzysu tożsamości bohatera w kinie amerykańskim; interesuje się szeroko pojętą kulturą popularną, badaniami nad kulturową różnicą płci oraz sztuką nowych mediów.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2007 Anna Taszycka

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Anna Taszycka, Świat na wspak. „Przygoda człowieka poczciwego” Franciszki i Stefana Themersonów jako film-walizka , Kwartalnik Filmowy: Nr Special Issue (2013): Polskie filmoznawstwo o kinie polskim
- Anna Taszycka, Cicha rewolucja: kobieca perspektywa w filmie dokumentalnym w Polsce , Kwartalnik Filmowy: Nr 103 (2018): Młode kino polskie – konfrontacja pokoleń
- Anna Taszycka, Świat na wspak. „Przygoda człowieka poczciwego” Franciszki i Stefana Themersonów jako film-walizka , Kwartalnik Filmowy: Nr 70 (2010): Awangarda i film
- Anna Taszycka, „Bent”, czyli bliżej Becketta , Kwartalnik Filmowy: Nr 62-63 (2008): Kino w poszukiwaniu tożsamości
- Anna Taszycka, Surfikcja „Przygody człowieka poczciwego” Franciszki i Stefana Themersonów , Kwartalnik Filmowy: Nr 57-58 (2007): Kino polskie, kino sąsiadów
- Anna Taszycka, Inicjacja i śmierć. Obsesje Nicolasa Roega , Kwartalnik Filmowy: Nr 53 (2006): Kino brytyjskie (cz. II)