Editorial
Abstract
The article introducing the problematics of the issue.
Keywords:
introduction, editorialReferences
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Authors
Ryszard W. Kluszczyńskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
University of Lodz Poland
Profesor Uniwersytetu Łódzkiego i poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się problematyką społeczeństwa informacyjnego, teorią komunikowania i mediów, cyber-kulturą, sztuką (multi)mediów, zagadnieniami współczesnej teorii sztuki, sztuką alternatywną (awangardą) i krytyką artystyczną. W latach 1990-2000 kurator filmu, wideo i sztuki multimedialnych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, autor wielu międzynarodowych wystaw artystycznych. Opublikował m.in. Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów (2001), Warsztat Formy Filmowej 1970-1977 (2000) Film - video - multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej (1999), Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce (1998). Awangarda. Rozważania teoretyczne (1997), Józef Robakowski: Przestrzeń energii kinetycznej (1994), Film - sztuka Wielkiej Awangardy (1990).
Statistics
Abstract views: 2PDF downloads: 2
License
Copyright (c) 2001 Ryszard W. Kluszczyński

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Kwartalnik Filmowy, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Kwartalnik Filmowy should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.
In issues from 105-106 (2019) to 119 (2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in „Kwartalnik Filmowy”, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.
Most read articles by the same author(s)
- Ryszard W. Kluszczyński, Polish Media Art in an Expanded Field , Kwartalnik Filmowy: No. 108 (2019): Film Production and Distribution
- Ryszard W. Kluszczyński, The Paradigm of New Media Arts , Kwartalnik Filmowy: No. 85 (2014): Film and Media – the Past and the Future
- Ryszard W. Kluszczyński, New Media as an Area of Dialogue Between Theatre and Film: “There is Still Time.... Brother” by The Wooster Group and “Eavesdrop” by David Pledger and Jeffrey Shaw on the AVIE (Advanced Visualisation and Interaction Environment) Platform , Kwartalnik Filmowy: No. 87-88 (2014): Film and Theatre
- Ryszard W. Kluszczyński, Between Autonomy and Hybridity: Introduction to the Art of New Media , Kwartalnik Filmowy: No. 82 (2013): Experiment: Film and Audiovisual Arts
- Ryszard W. Kluszczyński, Godard, Shaw and Mikami: The Prospects of Vision , Kwartalnik Filmowy: No. 35-36 (2001): Cinema and New Media
Similar Articles
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 45 (2004): Sacrum in Film
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 59 (2007): Author in Film (part I)
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 81 (2013): Child in Film
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. Special Issue (2013): Polish Film Scholars on Polish Cinema
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 69 (2010): History in Film
- Karolina Kosińska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 121 (2023): Cinema and Young Audience
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 31-32 (2000): Artificial Man
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 64 (2008): Film Image, Image in Film (part I)
- Karolina Kosińska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 126 (2024): Fantasy and Phantasm
- Teresa Rutkowska, Editorial , Kwartalnik Filmowy: No. 46 (2004): Film Labyrinths of Narration
You may also start an advanced similarity search for this article.