Godard, Shaw, Mikami. Perspektywy widzenia

Ryszard W. Kluszczyński

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Najistotniejszą zmianą w transformacji sztuk audiowizualnych jest zastosowanie technologii cyfrowej i wynikająca z tego zmiana relacji między widzem a obrazem. Na przykładzie trzech filmów powstałych w drugiej połowie ubiegłego wieku Kluszczyński próbuje prześledzić i zinterpretować proces transformacji oraz status widza jako odbiorcy dzieła sztuki filmowej.



Słowa kluczowe:

Jean-Luc Godard, Jeffrey Shaw, Seiko Mikami

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-12-31

Cited By / Share

Kluszczyński, R. W. (2001) „Godard, Shaw, Mikami. Perspektywy widzenia”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), s. 93–100. doi: 10.36744/kf.4120.

Autorzy

Ryszard W. Kluszczyński 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego i poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się problematyką społeczeństwa informacyjnego, teo­rią komunikowania i mediów, cyber-kulturą, sztuką (multi)mediów, za­gadnieniami współczesnej teorii sztuki, sztuką alternatywną (awan­gardą) i krytyką artystyczną. W la­tach 1990-2000 kurator filmu, wideo i sztuki multimedialnych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, autor wielu międzynarodowych wy­staw artystycznych. Opublikował m.in. Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów (2001), Warsztat Formy Filmowej 1970-1977 (2000) Film - video - multimedia. Sztuka ruchomego obra­zu w erze elektronicznej (1999), Obra­zy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce (1998). Awan­garda. Rozważania teoretyczne (1997), Józef Robakowski: Przestrzeń energii kinetycznej (1994), Film - sztuka Wielkiej Awangardy (1990).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Ryszard W. Kluszczyński

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.