Komiks undergroundowy i animacje. Rozmowa z Krzysztofem Ostrowskim


Abstrakt

Krzysztof Ostrowski, artysta komiksowy, realizator teledysków i twórca filmu dokumentalnego z animowanymi wstawkami Łódź 1993-2001, komentuje techniczne oraz artystyczne inspiracje wykorzystane w swoich pracach. Wywodzi je przede wszystkim z komiksu awangardowego. Jego zdaniem komiks i animacja oparta na klatkach kluczowych są bliskimi sobie mediami.


Słowa kluczowe

komiks undergroundowy; animacje; teledyski



Nie dotyczy / Not applicable

Pobierz

Opublikowane : 2021-08-17


Kaniecki, P. (2021) „Komiks undergroundowy i animacje. Rozmowa z Krzysztofem Ostrowskim”, Kwartalnik Filmowy, (114), s. 179-192. doi: 10.36744/kf.787.

Przemysław Kaniecki  pkaniecki@al.uw.edu.pl
Uniwersytet Warszawski  Polska
https://orcid.org/0000-0002-3280-8501

Adiunkt na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, kustosz w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Autor między innymi monografii Wniebowstąpienia Konwickiego (2013), Samospalenia Konwickiego (2014)





Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym” i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy jego ponownym wykorzystaniu.
Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
UMOWA LICENCYJNA DO POBRANIA