Widzieć – rozumieć – interpretować

Andrzej Gwóźdź

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Recenzja książek Jacka Ostaszewskiego Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu (1999) oraz Rozumienie opowiadania filmowego (1999). Pierwsza z nich jest z założenia podręcznikiem łączącym cechy monografii i książki z zakresu teorii filmu. Zdaniem Gwoździa po lekturze książki czytelnik jest dobrze przygotowany do zrozumienia oryginalnych koncepcji i wyposażony w wiedzę na temat tego, czym jest kognitywizm. To ostatnie odnosi się do zagadnień poruszanych w Filmie i poznaniu... Ostaszewski optuje za neoformalnym podejściem w opisie filmu.



Słowa kluczowe:

Jacek Ostaszewski, kognitywna teoria filmu, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2000-06-30

Cited By / Share

Gwóźdź, A. (2000) „Widzieć – rozumieć – interpretować”, Kwartalnik Filmowy, (29-30), s. 286–288. doi: 10.36744/kf.4255.

Autorzy

Andrzej Gwóźdź 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Profesor Uniwersytetu Śląskiego, pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wie­dzy o Mediach na Wydziale Filolo­gii Polskiej. Autor książek Kultura-komunikacja-film (1992), Obrazy i rzeczy. Film między mediami (1997). Jest redaktorem m.in. wy­dania polskiego książki Teledyskursy. Telewizja w badaniach współ­czesnych oraz tomów Niemiecka myśl filmowa (1992), Intermedialność w kulturze końca XX wieku (współred. S. Krzemień-Ojak, 1998), Filmowe światy. Z dziejów X muzy na Górnym Śląsku (1999), Panoramy i zbliżenia. Problemy wiedzy o filmie. Antologia prac ślą­skich filmoznawców (1999), Współ­czesna niemiecka myśl filmowa. Od projektora do komputera. Antolo­gia (1999).

 

 



Statystyki

Abstract views: 46
PDF downloads: 13


Licencja

Prawa autorskie (c) 2000 Andrzej Gwóźdź

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.