Telewizyjny palimpsest

Barbara Kita

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Kita zastanawia się nad naturą przestrzeni we współczesnym świecie. Problem ten widzi w dwojaki sposób: przestrzeń jest albo przedmiotem analizy, albo jej narzędziem, a w tym drugim przypadku jest metaforą poznawczą dla badań nad kulturą. Analiza Kity dotyczy idei przestrzeni w rozumieniu Deleuze’a, Burgessa, Jamesona i Pierre’a Levy’ego. Kita interesuje się jednak przestrzenią zorganizowaną medialnie (telewizyjną, komputerową i wideo) lub przestrzenią medialną (np. przestrzenią generowaną komputerowo) i przestrzenią zmediatyzowaną (tj. przekształconą zgodnie z możliwościami technologii medialnej). Organizacja przestrzeni i sposób istnienia w niej człowieka są ważnymi wyznacznikami zmiany kulturowej.



Słowa kluczowe:

przestrzeń, media, telewizja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-12-31

Cited By / Share

Kita, B. (2001) „Telewizyjny palimpsest”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), s. 152–159. doi: 10.36744/kf.4125.

Autorzy

Barbara Kita 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Adiunkt w Za­kładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach UŚ w Katowicach.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Barbara Kita

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.