Rehabilitacja kina moralnego niepokoju
Abstrakt
Kino moralnego niepokoju uznaje się za dość integralny i spójny rozdział w historii polskiej kinematografii, ale oceny jego wartości artystycznych pozostają sceptyczne. Książka Dobrochny Dabert Kino moralnego niepokoju rehabilituje tę formację artystyczno-ideową i stanowi jej pełne opracowanie. Autorka daje w niej szeroki kontekst filmów tego czasu (biorąc pod uwagę wymiar czasowy, pokoleniowy, tematyczny i polityczny), a także dokonuje analizy i interpretacji poetyki i etyki kina moralnego niepokoju.
Słowa kluczowe:
kino moralnego niepokoju, Dobrochna Dabert, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Tadeusz Szczepańskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska
Krytyk, filmoznawca, wykłada na UŁ i UG. Opublikował m.in. Zwierciadło Bergmana! (1999). Wydał z B. Żyłko antologię tekstów rosyjskiej myśli filmowej Cudowny kinemo (2001).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2004 Tadeusz Szczepański

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tadeusz Szczepański, „Widzieć jasno w zachwyceniu” , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
- Tadeusz Szczepański, 1500 stron o 120 latach polskiego dokumentu , Kwartalnik Filmowy: Nr 97-98 (2017): Wędrujące motywy
- Tadeusz Szczepański, Na pograniczu auto/biografii. „Mama” Suzanne Osten , Kwartalnik Filmowy: Nr 73 (2011): Kino to ja. Autobiografie filmowe
- Tadeusz Szczepański, Podróż po krainie człowieczeństwa , Kwartalnik Filmowy: Nr 73 (2011): Kino to ja. Autobiografie filmowe
- Tadeusz Szczepański, Filmowcy, księża, zakonnice i sekretarze , Kwartalnik Filmowy: Nr 56 (2006): Homo ludens
- Tadeusz Szczepański, Tajemnice „Persony” , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
- Tadeusz Szczepański, Filmowe pytania o sens życia , Kwartalnik Filmowy: Nr 52 (2005): Kino brytyjskie (cz. I)