Rehabilitacja kina moralnego niepokoju

Tadeusz Szczepański

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Kino moralnego niepokoju uznaje się za dość integralny i spójny rozdział w historii polskiej kinematografii, ale oceny jego wartości artystycznych pozostają sceptyczne. Książka Dobrochny Dabert Kino moralnego niepokoju rehabilituje tę formację artystyczno-ideową i stanowi jej pełne opracowanie. Autorka daje w niej szeroki kontekst filmów tego czasu (biorąc pod uwagę wymiar czasowy, pokoleniowy, tematyczny i polityczny), a także dokonuje analizy i interpretacji poetyki i etyki kina moralnego niepokoju.



Słowa kluczowe:

kino moralnego niepokoju, Dobrochna Dabert, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-03-31

Cited By / Share

Szczepański, T. (2004) „Rehabilitacja kina moralnego niepokoju”, Kwartalnik Filmowy, (45), s. 266–269. doi: 10.36744/kf.3717.

Autorzy

Tadeusz Szczepański 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Krytyk, filmoznawca, wy­kłada na UŁ i UG. Opublikował m.in. Zwierciadło Bergmana! (1999). Wydał z B. Żyłko antologię tekstów rosyjskiej myśli filmowej Cudowny kinemo (2001).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Tadeusz Szczepański

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.