„Słyszę hałasujące dzieci”, czyli o smutku i czułości w „Vive l’amour” Tsai Ming-lianga

Karolina Kosińska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Autorka poddaje analizie wczesny film Tsai Ming-lianga Vive l’amour i zauważa, że są już w nim widoczne wszystkie typowe dla twórczości reżysera wątki tematyczne i rozwiązania artystyczne: m.in. długie, statyczne ujęcia skupiające się na postaciach zagubionych w miejskim zgiełku, wyalienowanych, samotnych, smutnych. Jak zauważa Kosińska, twórca nie pozwala swoim postaciom na bliskość, ale oferuje ją nam, widzom – to my możemy zbliżyć się do bohaterów, współodczuwać z nimi, nawet jeśli oni sami za wszelką cenę chcą ukryć swoje przeżycia.



Słowa kluczowe:

Tsai Ming-liang, smutek, samotność

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-09-30

Cited By / Share

Kosińska, K. (2005) „„Słyszę hałasujące dzieci”, czyli o smutku i czułości w «Vive l’amour» Tsai Ming-lianga”, Kwartalnik Filmowy, (51), s. 230–235. doi: 10.36744/kf.3554.

Autorzy

Karolina Kosińska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska

Absolwentka kulturoznawstwa (specjalność filmoznawcza) w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracę magisterską dotyczącą form buntu w kinie brytyjskim obroniła pod kierunkiem prof. dr. hab. Tadeusza Lubelskiego w 2002 roku. Od 2003 roku redaktorka „Kwartalnika Filmowego”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Karolina Kosińska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.