Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji „Filmowy i teatralny świat Andrzeja Wajdy” (25-28 października 2001)

Piotr Sitarski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Łódzka konferencja z udziałem polskich i zagranicznych filmoznawców dowiodła, że twórczość Andrzeja Wajdy – wydawałoby się tak dobrze znana, udokumentowana i przeanalizowana – wciąż stanowi źródło inspiracji do głębokiej i wielowątkowej dyskusji. Wajda i redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” Adam Michnik otworzyli trzydniową konferencję w październiku 2001 roku. Don Fredericksen, Christofer Caes, Alicja Helman, Ewa Mazierska, Izabela Kalinowska-Blackwood, Tomasz Kłys, Ewelina Nurczyńska-Fidelska, Paul Coates, Marie-Claude Taranger, Tadeusz Lubelski dyskutowali o postawach Wajdy wobec polskiej i europejskiej tradycji i kultury. Terri Ginsberg, Michael Stevenson i Bartosz Kwieciński spotkali się, by omówić problematykę żydowską w jego filmach, a na filmy Wajdy z punktu widzenia gender studies spojrzały także Małgorzata Radkiewicz, Anna Pietura i Elżbieta Ostrowska. O recepcji filmów Wajdy za granicą mówili Ivan Forgács, Irina Rubanowa i Janina Falkowska.



Słowa kluczowe:

Andrzej Wajda, konferencja, sprawozdanie

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-06-30

Cited By / Share

Sitarski, P. (2002) „Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji «Filmowy i teatralny świat Andrzeja Wajdy» (25-28 października 2001)”, Kwartalnik Filmowy, (37-38), s. 318–322. doi: 10.36744/kf.4059.

Autorzy

Piotr Sitarski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Adiunkt w Zakła­dzie Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się teorią mediów interaktywnych i gier kompu­terowych oraz teorią i historią filmu.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Piotr Sitarski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.