Zanim proklamowano socrealizm

Małgorzata Hendrykowska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

Monografia Aliny Madej Kino, władza, publiczność. Kinematografia polska w latach 1944-1949 (2002) obejmuje okres formowania się socrealizmu w Polsce. Niezwykle cenne i niepublikowane materiały źródłowe pozwalają ukazać postawy i wybory uczestników ówczesnego życia kulturalnego. Całość monografii – co podkreśla autorka recenzji – zaprzecza licznym „oczywistościom” i uogólnieniom, jakie narosły przez dziesięciolecia na temat tego okresu.



Słowa kluczowe:

Alina Madej, socrealizm, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-12-31

Cited By / Share

Hendrykowska, M. (2002) „Zanim proklamowano socrealizm”, Kwartalnik Filmowy, (39-40), s. 281–284. doi: 10.36744/kf.3895.

Autorzy

Małgorzata Hendrykowska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Histo­ryk filmu, wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka książek m.in. Śladami tamtych cieni (1992), Kronika kinema­tografii polskiej 1895-1997 (1999).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Małgorzata Hendrykowska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.