Nad mapą Atlantydy

Małgorzata Hendrykowska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

Małgorzata Hendrykowska recenzuje wyjątkową na polskim rynku książkę Natana Grossa Film żydowski w Polsce (drugą już pozycję z serii My, Żydzi Polscy) – monografię kina żydowskiego na ziemiach polskich od początku wieku XX do jego lat 50. Monografia ta obejmuje filmy fabularne i dokumentalne o tematyce żydowskiej, realizowane przez żydowskich twórców i producentów dla żydowskich widzów. Pozycja ta idealnie wpasowuje się w nurt zainteresowania kulturą Żydów i odsłania tematy przez długie lata w Polsce zaciemniane.



Słowa kluczowe:

Natan Gross, kino żydowskie, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-12-31

Cited By / Share

Hendrykowska, M. (2003) „Nad mapą Atlantydy”, Kwartalnik Filmowy, (44), s. 259–262. doi: 10.36744/kf.3749.

Autorzy

Małgorzata Hendrykowska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Historyk filmu, wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickie­wicza w Poznaniu. Autorka książek m.in. Śladami tamtych cieni (1992), Kronika kinemato­grafii polskiej 1895-1997 (1999).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Małgorzata Hendrykowska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.