W „nowomedialnym labiryncie”, czyli jak ochronić sztukę w epoce nowych mediów

Małgorzata Hendrykowska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

W recenzji książki Elżbiety Wysockiej Wirtualne ciało sztuki. Ochrona i udostępnianie dzieł audiowizualnych (2013) Małgorzata Hendrykowska prezentuje kluczowe motywy i najważniejsze kwestie zawarte w tej inspirującej publikacji. Wśród tych zagadnień są m.in.: status filmu i elektronicznego dzieła sztuki, ich współczesna rekonstrukcja, tworzenie przestrzeni wystawowej, a także rozmaite dylematy dotyczące wyboru właściwych sposobów odrestaurowywania i przechowywania audiowizualnych obiektów sztuki ruchomego obrazu.


Słowa kluczowe:

Elżbieta Wysocka, nowe media, sztuka wideo

Wysocka, Elżbieta. 2013. Wirtualne ciało sztuki. Ochrona i udostępnianie dzieł auiowizualnych. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2014-06-30

Cited By / Share

Hendrykowska, M. (2014) „W «nowomedialnym labiryncie», czyli jak ochronić sztukę w epoce nowych mediów”, Kwartalnik Filmowy, (86), s. 222–228. doi: 10.36744/kf.2428.

Autorzy

Małgorzata Hendrykowska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Historyk filmu i kultury popularnej; profesor zwyczajny w Kate­drze Filmu, Telewizji i Nowych Mediów Uniwer­sytetu Adama Mickiewicza. Opublikowała m.in. książki: Śladami tamtych cieni. Film w kulturze polskiej przełomu stuleci 1895-1914 (1993), Film w Poznaniu i Wielkopolsce (wspólnie z M. Hendrykowskim, 1997), Kronika kinematografii pol­skiej 1895-1997 (wyd. I: 1999, wyd. II: 2011), Smosarska (2007), La seconda guerra mondiale nel cinema polacco (2009), Film polski wobec wojny i okupacji. Tematy, motywy, pytania (2011). Redagowała m.in. tomy: W cieniu braci Lumière (1995), Widziane po latach. Szkice o filmie pol­skim (2000), Klucze do rzeczywistości. Szkice i rozmowy o polskim filmie dokumentalnym po roku 1989 (2005). Jest autorką monografii Histo­ria polskiego filmu dokumentalnego 1895-1944 oraz redaktorem naukowym Historii polskiego filmu dokumentalnego 1945-2014.



Statystyki

Abstract views: 39
PDF downloads: 20


Licencja

Prawa autorskie (c) 2014 Małgorzata Hendrykowska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.