In the “Digital Labyrinth”, or How to Protect Work of Art in the Era of New Media
Abstract
Małgorzata Hendrykowska’s study on Wirtualne ciało sztuki [The Virtual Body of Art] (2013) presents key topics and main questions included in that original and inspiring book. Among these problems are: status of film and electronic work of art, its contemporary reconstruction, creation of exhibition space as well as dilemmas in choosing an appropriate way of restoring and preservating audiovisual objects of the art of moving pictures.
Keywords:
Elżbieta Wysocka, new media, video artReferences
Wysocka, Elżbieta. 2013. Wirtualne ciało sztuki. Ochrona i udostępnianie dzieł auiowizualnych. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
Google Scholar
Authors
Małgorzata Hendrykowskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Adam Mickiewicz University, Poznań Poland
Historyk filmu i kultury popularnej; profesor zwyczajny w Katedrze Filmu, Telewizji i Nowych Mediów Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Opublikowała m.in. książki: Śladami tamtych cieni. Film w kulturze polskiej przełomu stuleci 1895-1914 (1993), Film w Poznaniu i Wielkopolsce (wspólnie z M. Hendrykowskim, 1997), Kronika kinematografii polskiej 1895-1997 (wyd. I: 1999, wyd. II: 2011), Smosarska (2007), La seconda guerra mondiale nel cinema polacco (2009), Film polski wobec wojny i okupacji. Tematy, motywy, pytania (2011). Redagowała m.in. tomy: W cieniu braci Lumière (1995), Widziane po latach. Szkice o filmie polskim (2000), Klucze do rzeczywistości. Szkice i rozmowy o polskim filmie dokumentalnym po roku 1989 (2005). Jest autorką monografii Historia polskiego filmu dokumentalnego 1895-1944 oraz redaktorem naukowym Historii polskiego filmu dokumentalnego 1945-2014.
Statistics
Abstract views: 75PDF downloads: 70
License
Copyright (c) 2014 Małgorzata Hendrykowska

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Kwartalnik Filmowy, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Kwartalnik Filmowy should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.
In issues from 105-106 (2019) to 119 (2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in „Kwartalnik Filmowy”, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.
Most read articles by the same author(s)
- Małgorzata Hendrykowska, Marek Hendrykowski, First Polish Feature Film: “Les Martyrs de la Pologne” – “Prussian Culture” (1908) , Kwartalnik Filmowy: No. 67-68 (2009): Film History