Kino w cieniu pochodów, czyli entuzjaści

Marcin Giżycki

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Rhode Island School of Design (Stany Zjednoczone)

Abstrakt

Autor podejmuje temat polskiego filmu amatorskiego, nawiązując do zorganizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie wystawy Entuzjaści z Amatorskich Klubów Filmowych będącej autorskim dziełem Marysi Lewandowskiej i Neila Cummingsa. Giżycki nie tylko analizuje samą artystyczną ideę prezentowanych na wystawie dzieł, ale także podejmuje się próby oceny ich wartości dla polskiego filmoznawcy. Autor zastanawia się nad miejscem tych filmów w pejzażu polskiej kultury filmowej lat 60. i 70., docenia odwagę ich twórców, a także różnorodność i oryginalność podejmowanych przez nich tematów.



Słowa kluczowe:

Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Marysia Lewandowska, Neil Cummings

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-06-30

Cited By / Share

Giżycki, M. (2004) „Kino w cieniu pochodów, czyli entuzjaści”, Kwartalnik Filmowy, (46), s. 235–239. doi: 10.36744/kf.3679.

Autorzy

Marcin Giżycki 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Rhode Island School of Design Stany Zjednoczone

Krytyk i historyk sztuk, autor książek z dziedzi­ny historii filmu i zjawisk kultury artystycznej. Wykładowca w Rhode Island School of Design w USA. Prorektor w Warszawskiej Wyższej Szkole Sztuk Audiowizualnych i Nowych Me­diów. Opublikował m.in. Nie tylko Disney - rzecz, o kinie animowanym (2000), Koniec i co dalej! (2001), Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wie­ku, słowo/obraz terytoria (2002).



Statystyki

Abstract views: 93
PDF downloads: 13


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Marcin Giżycki

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.