Znikające miasto
Artur Piskorz
artur.piskorz@gmail.comUniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-2714-1260
Abstrakt
Biorąc za punkt odniesienia film Patricka Keillera London (1994), autor wędruje przez współczesną stolicę Wielkiej Brytanii i rejestruje zmiany, jakie w niej zaszły w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci. Odnotowując postępujące przemiany, konstatuje, że „znikanie” doskonale znanych miejsc z przeszłości oznacza swoiste „znikanie” miasta zachowanego w pamięci, ale jednocześnie pozwala na kształtowanie się nowej przestrzeni miejskiej. (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
Londyn, znikające miasto, Patrick Keiller, Robinson, Battersea, BFI, królowaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Artur Piskorzartur.piskorz@gmail.com
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Polska
https://orcid.org/0000-0003-2714-1260
Doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Filmoznawca, anglista, tłumacz. Zainteresowania badawcze: kultura i kinematografia brytyjska oraz kino Stanleya Kubricka. Autor artykułów w tomach zbiorowych i czasopismach, m.in. w „Media – Kultura –
Komunikacja Społeczna”, oraz monografii Kino organiczne Mike’a Leigh (2016).
Statystyki
Abstract views: 131PDF downloads: 107
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Artur Piskorz
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Artur Piskorz, Patrick Keiller i „problem Londynu” , Kwartalnik Filmowy: Nr 107 (2019): Podróż, (e)migracja, pielgrzymka
- Artur Piskorz, Robinson w Anglii. Rozmowa z Patrickiem Keillerem , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia