Szef
Abstrakt
Niedawno zmarły Profesor Stefan Morawski (1921-2004) był niekwestionowanym międzynarodowym autorytetem w dziedzinie estetyki; był też filozofem idei, kultury i sztuki współczesnej, historykiem i krytykiem sztuki, ogromnym erudytą, redaktorem czasopisma poświęconego sztuce „Polish Art Studies”. Był również akademikiem zawsze ciekawym nowego, nietypowym marksistą, polemikiem i komentatorem postmodernizmu, postacią ogromnie ważną dla Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, jak i wspaniałym człowiekiem oraz intelektualistą.
Słowa kluczowe:
Stefan Morawski, pożegnanie, wspomnienieBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Teresa Rutkowskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
Redaktor naczelna „Kwartalnika Filmowego”; pracuje w Zakładzie Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Publikuje w „Kwartalniku Filmowym”, współpracuje z redakcją „Nowych Książek”, zajmuje się tłumaczeniami. Interesuje się problemami narracji i relacji między obrazem a słowem w filmie.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2004 Teresa Rutkowska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 118 (2022): Jedno ujęcie
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 112 (2020): Polski dokument, polska animacja
- Teresa Rutkowska, Ukryty powab kina z czasów słusznie minionych , Kwartalnik Filmowy: Nr 111 (2020): Zmysły i afekty
- Teresa Rutkowska, Od redakcji , Kwartalnik Filmowy: Nr 103 (2018): Młode kino polskie – konfrontacja pokoleń
- Teresa Rutkowska, Nieśmiertelny Faust , Kwartalnik Filmowy: Nr 125 (2024): Kino jako maszyna pamiętania
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 108 (2019): Produkcja i dystrybucja filmowa
- Teresa Rutkowska, Pasolini – utopie i obsesje , Kwartalnik Filmowy: Nr 87-88 (2014): Film i teatr
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 103 (2018): Młode kino polskie – konfrontacja pokoleń
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 110 (2020): Poza człowiekiem
- Teresa Rutkowska, Table des matières , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
Podobne artykuły
- Marcin Giżycki, Mądry modernista. Wspomnienie o Stefanie Morawskim , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
- Lech Sokół, Pożegnanie prof. Stefana Morawskiego , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.