Badanie kina. Pytanie o medium w wybranych filmach Jean-Luca Godarda z początku lat osiemdziesiątych

Matylda Szewczyk

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Autorka koncentruje się na autotematycznych utworach francuskiego reżysera oraz na stawianych w ich ramach pytaniach o status kina w epoce ekspansji nowych technologii. Szewczyk próbuje zdefiniować, na potrzeby analizy dzieł Godarda, samo pojęcie kina autotematycznego, a następnie prześledzić swoistą dekonstrukcję (w znaczeniu rozkładu na czynniki pierwsze) utworu filmowego, jakiej dokonuje w swoich utworach francuski reżyser. Przede wszystkim interesują ją diagnozy stawiane kinu przez autora Do utraty tchu w okresie, w którym wielu twórców (w tym także sam Godard) głośno mówiło o groźbie śmierci kina, zaś teoretycy kultury po raz kolejny podejmowali problem „kryzysu reprezentacji”.



Słowa kluczowe:

Jean-Luc Godard, kryzys reprezentacji, kino autotematyczne

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-09-30

Cited By / Share

Szewczyk, M. (2006) „Badanie kina. Pytanie o medium w wybranych filmach Jean-Luca Godarda z początku lat osiemdziesiątych”, Kwartalnik Filmowy, (54-55), s. 64–80. doi: 10.36744/kf.3461.

Autorzy

Matylda Szewczyk 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Doktorantka w Za­kładzie Filmu i Audiowizualności Instytutu Kul­tury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Matylda Szewczyk

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.