„Kino to nie miejsce. To stan duszy”. Wspomnienie o Ewelinie Nurczyńskiej-Fidelskiej
Abstrakt
Wspomnienie o Profesor Ewelinie Nurczyńskiej-Fidelskiej (1938-2016). (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
wspomnienie, Ewelina Nurczyńska-FidelskaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Małgorzata Jakubowskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska
Filmoznawczyni, dr hab. nauk humanistycznych w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego; wykłada w Szkole Filmowej w Łodzi oraz na Akademii Polskiego Filmu. W swojej pracy łączy wykształcenie kulturoznawcze, filmoznawcze i filozoficzne. Zajmuje się teorią i filozofią kina, kwestią narracji i dramaturgii filmowej. Autorka książek: Teoria kina Gillesa Deleuze’a (2003), Żeglowanie po filmie (2006), Laboratorium czasu. „Sanatorium pod Klepsydrą” Wojciecha Jerzego Hasa (2010), Kryształy czasu. Kino Wojciecha Jerzego Hasa (2013). Współredagowała tomy poświęcone problemom analizy i interpretacji: Między słowem a obrazem (2005), Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa (2011) oraz Kamienie i szaniec (2015).
Statystyki
Abstract views: 66PDF downloads: 46
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Małgorzata Jakubowska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Małgorzata Jakubowska, Ukryte, jawne, zaszyfrowane… Retrospekcje w filmie na tle teorii narracji Mieke Bal. Opowieść a retrospekcja , Kwartalnik Filmowy: Nr 117 (2022): Kino nieznane/ukryte
- Małgorzata Jakubowska, Czas dzieciństwa i dojrzewania. Dwie epoki heroiczne w „Sanatorium pod Klepsydrą” , Kwartalnik Filmowy: Nr 81 (2013): Dziecko i film
- Małgorzata Jakubowska, Czasowe warstwy narracji. „Sanatorium pod Klepsydrą” Wojciecha Jerzego Hasa , Kwartalnik Filmowy: Nr 71-72 (2010): Narracja w filmie
Podobne artykuły
- Bronisława Stolarska, Profesor Ewelina Nurczyńska-Fidelska (1938-2016). Wspomnienie , Kwartalnik Filmowy: Nr 93-94 (2016): Kino amerykańskie
- Jadwiga Mostowska, Grzegorz Nadgrodkiewicz, Nasza Pani Profesor. Ewelinę Nurczyńską-Fidelską wspominają Jadwiga Mostowska i Grzegorz Nadgrodkiewicz , Kwartalnik Filmowy: Nr 93-94 (2016): Kino amerykańskie
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.