Always Look on the Bright Side of Life
Adriana Prodeus
adrianaprodeus@gmail.combadaczka niezależna (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-0853-5555
Abstrakt
Wspomnienie o Profesorze Marcinie Giżyckim (1951-2022). (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
Marcin GiżyckiBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Adriana Prodeusadrianaprodeus@gmail.com
badaczka niezależna Polska
https://orcid.org/0000-0003-0853-5555
Krytyczka filmu i sztuki. Redaktorka miesięcznika „Kino”. Autorka książki Themersonowie. Szkice biograficzne (2009) oraz rozdziałów w antologiach: Polski film animowany (2010), Technika jest rodzajem sztuki. Filmy animowane Juliana Antonisza (2012), Lalki: teatr, film, polityka (2019). Współredaktorka (wraz z Kubą Mikurdą) publikacji Trzynasty miesiąc braci Quay (2011). Kuratorka programów i retrospektyw filmowych (m. in. w Anthology Film Archive, na MFF Nowe Horyzonty) oraz wystaw, selekcjonerka filmów konkursowych na FPFF w Gdyni, członkini Kapituły Nagrody im. Bolesława Michałka za Najlepszą Książkę Filmową Roku, jurorka festiwali filmowych w Polsce i za granicą. Stypendystka Fulbrighta w Tisch School of the Arts (New York University).
Statystyki
Abstract views: 239PDF downloads: 158
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Adriana Prodeus
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Podobne artykuły
- Marcin Giżycki, Tako rzecze artysta , Kwartalnik Filmowy: Nr 104 (2018): Esej, „found footage”, film montażowy
- Marcin Giżycki, Duch Williama Mulhollanda , Kwartalnik Filmowy: Nr 93-94 (2016): Kino amerykańskie
- Marcin Giżycki, Tamara Sorbian-Kasprzycka, 1952-2020. Pożegnanie , Kwartalnik Filmowy: Nr 112 (2020): Polski dokument, polska animacja
- Marcin Giżycki, Z okazji jubileuszu , Kwartalnik Filmowy: Nr 100 (2017): O świętowaniu
- Marcin Giżycki, Zemsta Jokera i pasożytów , Kwartalnik Filmowy: Nr 108 (2019): Produkcja i dystrybucja filmowa
- Marcin Giżycki, Czy kino efektów specjalnych stworzyło Donalda Trumpa? , Kwartalnik Filmowy: Nr 95 (2016): Transnarodowość kina polskiego
- Marcin Giżycki, Smartfon – tryumf Eisensteina , Kwartalnik Filmowy: Nr 112 (2020): Polski dokument, polska animacja
- Marcin Giżycki, Ostatnia wieczerza Judy Chicago , Kwartalnik Filmowy: Nr 100 (2017): O świętowaniu
- Marcin Giżycki, Kinomaniacy, pedanci i sekrety pamięci , Kwartalnik Filmowy: Nr 96 (2016): Film i metafizyka
- Marcin Giżycki, Zbuntowane oko , Kwartalnik Filmowy: Nr 111 (2020): Zmysły i afekty
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.