Technologia i antropologia
Abstrakt
Autor dokonuje przeglądu prac Andrzeja Gwoździa poświęconych badaniom nad mediami, które w całościowym ujęciu nazywa projektem antropologizującym medioznawstwo. Według Sulimy książki Andrzeja Gwoździa – tak prace autorskie, jak i redagowane bądź współredagowane przez niego antologie – w znaczący sposób przyczyniły się do określenia podstawowych właściwości tzw. nowych mediów. Wśród nich znalazła się m.in. koncepcja intermedialności, otwierająca medioznawstwo na antropologiczne rozumienie kultury, a zarazem scalająca refleksję o starych i nowych mediach. Omawiając zagadnienia poruszane w poszczególnych antologiach i pracach zbiorowych, Roch Sulima twierdzi, że w swoich pracach Andrzej Gwóźdź proponuje antropologię kultury ze „współczynnikiem medialnym”.
Słowa kluczowe:
Andrzej Gwoźdź, medioznawstwo, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Roch Sulimakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska
Antropolog i historyk kultury, profesor na UW, gdzie kieruje Zakładem Kultury Współczesnej w Instytucie Kultury Polskiej. Wykłada również w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Autor m.in. takich książek, jak Antropologia codziennosści i Znaki tradycji.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2006 Roch Sulima

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Podobne artykuły
- Anna Nacher, Audiowizualność w poszukiwaniu paradygmatów , Kwartalnik Filmowy: Nr 73 (2011): Kino to ja. Autobiografie filmowe
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.