Najintensywniej i najswobodniej być
Urszula Makowska
u.makowska@wp.plInstytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-3732-5680
Abstrakt
Wspomnienie o Profesorze Wiesławie Juszczaku (1932-2021). (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
Wiesław JuszczakBibliografia
Czaja, D., Juszczak, W. (2017). Ruiny czasu. Rozmowy o twórczości. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Google Scholar
Juszczak, W. (2002). Pani na żurawiach. Część pierwsza: Realność bogów. Kraków: Wydawnictwo Aureus.
Google Scholar
Juszczak, W. (2003). „Nic wątlejszego nad krzemień i diament…”. W: M. Poprzęcka (red.), Twarzą w twarz z obrazem (ss. 9-17). Warszawa: Stowarzyszenie Historyków Sztuki.
Google Scholar
Juszczak, W. (2009). Notatnik z Malty. W: W. Juszczak, Wędrówka do źródeł (ss. 231-243). Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
Google Scholar
Juszczak, W. (2010). Lekcja pisania [tekst wygłoszony w PEN Clubie z okazji przyznania Nagrody im. Ksawerego i Mieczysława Pruszyńskich w 2010 r.]. Konteksty, 289-290 (2-3), ss. 14-15.
Google Scholar
Autorzy
Urszula Makowskau.makowska@wp.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-3732-5680
Historyczka sztuki. Pracuje w zespole autorsko-redakcyjnym Słownika artystów polskich i obcych w Polsce działających... w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk; od 1994 r. współpracuje jako autor haseł z Allgemeines Künstler-Lexikon. Zajmuje się sztuką polską XIX i pierwszej połowy XX w., kierując uwagę zwłaszcza na jej relacje z literaturą. Publikuje artykuły o twórczości rysunkowej pisarzy i wizualnej interpretacji utworów literackich, głównie Juliusza Słowackiego, w tomach pokonferencyjnych i czasopismach („Konteksty”, „Teksty Drugie”, „Ikonotheka”, „Pamiętnik Sztuk Pięknych”, „Schulz / Forum”). Interesuje się także związkami sztuki z innymi dziedzinami (medycyna, folklor, teatr) oraz kulturą popularną jako obszarem recepcji wielkich dzieł (malarstwo, literatura, muzyka).
Statystyki
Abstract views: 215PDF downloads: 197
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Urszula Makowska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Urszula Makowska, Procent romantyzmu w romantyzmie , Kwartalnik Filmowy: Nr 110 (2020): Poza człowiekiem
Podobne artykuły
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, Onodrim z Fangornu , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
- Tadeusz Szczepański, „Widzieć jasno w zachwyceniu” , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.