Onodrim z Fangornu
Grzegorz Nadgrodkiewicz
grzegorz.nadgrodkiewicz@ispan.plInstytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-3091-5714
Abstrakt
Wspomnienie o Profesorze Wiesławie Juszczaku (1932-2021). (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
Wiesław JuszczakBibliografia
Juszczak, W. (2002). Pani na żurawiach. Część pierwsza: Realność bogów. Kraków: Wydawnictwo Aureus.
Google Scholar
Juszczak, W. (2009). „Władca Pierścieni”: „zmyślenie” i prawda?. W: W. Juszczak, Wędrówka do źródeł (ss. 535-547). Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
Google Scholar
Juszczak, W. (2012). Pani na żurawiach. Część druga: Archeologia mitu. Kraków: Wydawnictwo Aureus.
Google Scholar
Tolkien, J. R. R. (2012). Władca Pierścieni: Dwie wieże (tłum. M. Skibniewska). Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Google Scholar
Tolkien, J. R. R. (2012). Władca Pierścieni: Powrót króla. Dodatki (tłum. M. Skibniewska). Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Google Scholar
Autorzy
Grzegorz Nadgrodkiewiczgrzegorz.nadgrodkiewicz@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0003-3091-5714
Filmoznawca, absolwent kulturoznawstwa ze specjalnością filmoznawczą na Uniwersytecie Łódzkim. Pracuje w Zakładzie Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Sekretarz redakcji „Kwartalnika Filmowego” oraz członek Rady Naukowej „Pleografu. Kwartalnika Akademii Polskiego Filmu”. Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. W kręgu jego zainteresowań badawczych znajduje się m.in. film religijny i biblijny, kwestie duchowości w kinie oraz zagadnienia dotyczące związków filmu i teatru. Artykuły naukowe i przekłady publikował m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Kontekstach” oraz tomach zbiorowych.
Statystyki
Abstract views: 356PDF downloads: 236
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Grzegorz Nadgrodkiewicz

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, Casus „Żywota Briana” albo jak dekonstruować filmową epikę biblijną , Kwartalnik Filmowy: Nr 56 (2006): Homo ludens
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, Coś, czego nie da się zrozumieć, dzieje się na tej ulicy, w tym domu , Kwartalnik Filmowy: Nr 61 (2008): Trwoga, lęki, niepokoje
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, Joela Schumachera głos w sprawie „snuff movies” , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, W świecie filmowej duchowości , Kwartalnik Filmowy: Nr 61 (2008): Trwoga, lęki, niepokoje
- Grzegorz Nadgrodkiewicz, Tragikomedia dell’arte, czyli pierrotada à la Godard , Kwartalnik Filmowy: Nr 31-32 (2000): Sztuczny człowiek
Podobne artykuły
- Urszula Makowska, Najintensywniej i najswobodniej być , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
- Tadeusz Szczepański, „Widzieć jasno w zachwyceniu” , Kwartalnik Filmowy: Nr 113 (2021): Film i technologia
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.