Jak w zwierciadle. Tadeusz Szczepański o filmach Ingmara Bergmana
Abstrakt
Recenzja książki Tadeusza Szczepańskiego Zwierciadło Bergmana (1999) poświęconej życiu i działalności artystycznej słynnego szwedzkiego reżysera Ingmara Bergmana. Książka jest owocem niezwykle rzetelnych i dogłębnych studiów Szczepańskiego popartych znajomością kultury i języka Szwecji. Pytanie tylko, czy psychoanalityczna metoda Szczepańskiego, jakkolwiek w tym przypadku ciekawa i uzasadniona, nie prowadzi czasem do lekceważenia i niedoceniania kwestii artystycznej formy filmów Bergmana.
Słowa kluczowe:
Tadeusz Szczepański, Ingmar Bergman, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Lech Sokółkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
Historyk i teoretyk teatru, znawca dramatu skandynawskiego, dyrektor Instytutu Sztuki PAN, wykładowca w warszawskiej Akademii Teatralnej. Autor licznych artykułów i książek, m. in. August Stridberg, Warszawa 1981; Groteska w teatrze Stanisława Ignacego Witkiewicza, Wrocław 1973; Witkacy i Strindberg: dalecy i bliscy, Wrocław 1995.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2000 Lech Sokół

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Lech Sokół, Pożegnanie prof. Stefana Morawskiego , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
- Lech Sokół, Seminarium Hamsunowskie , Kwartalnik Filmowy: Nr 39-40 (2002): Kino skandynawskie
Podobne artykuły
- Tadeusz Szczepański, Wszystko jest przedstawieniem , Kwartalnik Filmowy: Nr 39-40 (2002): Kino skandynawskie
- Tadeusz Szczepański, Tajemnice „Persony” , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.