Jak w zwierciadle. Tadeusz Szczepański o filmach Ingmara Bergmana

Lech Sokół

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Recenzja książki Tadeusza Szczepańskiego Zwierciadło Bergmana (1999) poświęconej życiu i działalności artystycznej słynnego szwedzkiego reżysera Ingmara Bergmana. Książka jest owocem niezwykle rzetelnych i dogłębnych studiów Szczepańskiego popartych znajomością kultury i języka Szwecji. Pytanie tylko, czy psychoanalityczna metoda Szczepańskiego, jakkolwiek w tym przypadku ciekawa i uzasadniona, nie prowadzi czasem do lekceważenia i niedoceniania kwestii artystycznej formy filmów Bergmana.



Słowa kluczowe:

Tadeusz Szczepański, Ingmar Bergman, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2000-06-30

Cited By / Share

Sokół, L. (2000) „Jak w zwierciadle. Tadeusz Szczepański o filmach Ingmara Bergmana”, Kwartalnik Filmowy, (29-30), s. 277–281. doi: 10.36744/kf.4253.

Autorzy

Lech Sokół 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska

Historyk i teoretyk teatru, znawca dramatu skandyna­wskiego, dyrektor Instytutu Sztuki PAN, wykładowca w warszawskiej Akademii Teatralnej. Autor licz­nych artykułów i książek, m. in. August Stridberg, Warszawa 1981; Groteska w teatrze Stanisława Ig­nacego Witkiewicza, Wrocław 1973; Witkacy i Strindberg: dalecy i bliscy, Wrocław 1995.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2000 Lech Sokół

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.