O „Poetyce kina dokumentalnego” Mirosława Przylipiaka
Abstrakt
Niewiele powstało w Polsce książek o kinie dokumentalnym, dlatego trudno przecenić Poetykę kina dokumentalnego Mirosława Przylipiaka – twierdzi Jazdon. Według niego Przylipiak bardzo wnikliwie i rzeczowo przedstawia stan badań oraz własne wywody na temat teorii i historii tego rodzaju filmowego.
Słowa kluczowe:
Mirosław Przylipiak, kino dokumentalne, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Mikołaj Jazdonkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska
Absolwent anglistyki i polonistyki UAM. Adiunkt w Zakładzie Filmu i Telewizji na UAM w Poznaniu. Twórca wielokrotnie nagradzanych filmów dokumentalnych, m. in. Ostatniego spotkania (Grand Prix krakowskiego SMOFI - 1996). Interesuje się teorią i praktyką kina dokumentalnego.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Mikołaj Jazdon

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Mikołaj Jazdon, Fotografie w roli głównej. O polskim filmie ikonograficznym ze zdjęć , Kwartalnik Filmowy: Nr Special Issue (2013): Polskie filmoznawstwo o kinie polskim
- Mikołaj Jazdon, Portret polsko-żydowskiej rodziny w amerykańskim wnętrzu. „Anya (In and Out of Focus)” Mariana Marzyńskiego , Kwartalnik Filmowy: Nr 95 (2016): Transnarodowość kina polskiego
- Mikołaj Jazdon, Marian Marzyński. Autobiografia dokumentalisty , Kwartalnik Filmowy: Nr 73 (2011): Kino to ja. Autobiografie filmowe
- Mikołaj Jazdon, Fotografie w roli głównej. O polskim filmie ikonograficznym ze zdjęć , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
- Mikołaj Jazdon, Dokumentalne powroty , Kwartalnik Filmowy: Nr 34 (2001): Kino przełomu wieków
- Mikołaj Jazdon, Spotkania z Kieślowskim. O dokumentalnych portretach reżysera , Kwartalnik Filmowy: Nr 33 (2001): Filmowy portret artysty
- Mikołaj Jazdon, „Portretując innych, szukam cząstki siebie”. Z Grażyną Banaszkiewicz, reżyserem filmów dokumentalnych, rozmawia Mikołaj Jazdon , Kwartalnik Filmowy: Nr 33 (2001): Filmowy portret artysty