O „Poetyce kina dokumentalnego” Mirosława Przylipiaka

Mikołaj Jazdon

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

Niewiele powstało w Polsce książek o kinie dokumentalnym, dlatego trudno przecenić Poetykę kina dokumentalnego Mirosława Przylipiaka twierdzi Jazdon. Według niego Przylipiak bardzo wnikliwie i rzeczowo przedstawia stan badań oraz własne wywody na temat teorii i historii tego rodzaju filmowego.



Słowa kluczowe:

Mirosław Przylipiak, kino dokumentalne, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-06-30

Cited By / Share

Jazdon, M. (2001) „O «Poetyce kina dokumentalnego» Mirosława Przylipiaka”, Kwartalnik Filmowy, (34), s. 241–243. doi: 10.36744/kf.4167.

Autorzy

Mikołaj Jazdon 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Absolwent angli­styki i polonistyki UAM. Adiunkt w Za­kładzie Filmu i Telewizji na UAM w Poznaniu. Twórca wielokrotnie nagra­dzanych filmów dokumentalnych, m. in. Ostatniego spotkania (Grand Prix krako­wskiego SMOFI - 1996). Interesuje się teorią i praktyką kina dokumentalnego.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Mikołaj Jazdon

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.