Kino osobne Andrzeja Pawłowskiego

Marcin Giżycki

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Rhode Island School of Design (Stany Zjednoczone)

Abstrakt

Kineformy Andrzeja Pawłowskiego najpierw początku były po prostu projekcjami ruchomych abstrakcyjnych obrazów rzucanych na ekran; potem, po zarejestrowaniu przez artystę owych projekcji, Kineformy przybrały postać filmową. Marcin Giżycki naświetla sylwetkę Pawłowskiego jako twórcy w awangardowy sposób eksperymentującego z tworzeniem obrazów i uznając osobność jego działalności ustanawia jednocześnie jej miejsce w sztuce.



Słowa kluczowe:

Andrzej Pawłowski, kineformy, kino eksperymentalne

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Giżycki, M. (2003) „Kino osobne Andrzeja Pawłowskiego”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 226–232. doi: 10.36744/kf.3793.

Autorzy

Marcin Giżycki 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Rhode Island School of Design Stany Zjednoczone

Krytyk i historyk sztuk, autor książek z dziedziny historii filmu i zjawisk kultury artystycznej. Wykładowca w Rhode Island School of Design w USA. Prorektor w Warszawskiej Wyższej Szkole Sztuk Audiowizualnych i No­wych Mediów. Opublikował ostatnio Słownik kie­runków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, słowo/obraz terytoria (2002).



Statystyki

Abstract views: 120
PDF downloads: 10


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Marcin Giżycki

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.