Tylko dwie sceny. Wizja galicyjskiego miasteczka w „Sanatorium pod Klepsydrą” Wojciecha Jerzego Hasa

Piotr Litka

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Piotr Litka próbuje nakreślić specyfikę mitycznego już galicyjskiego żydowskiego miasteczka z tekstów Brunona Schulza, Andrzeja Chciuka, Szołema Alejchema, a przede wszystkim z Sanatorium pod Klepsydrą w reżyserii Wojciecha Jerzego Hasa, będącego nie tylko adaptacją prozy Schulza, ale też, jak twierdzi autor, esejem na schulzowskie tematy.



Słowa kluczowe:

Wojciech Jerzy Has, Galicja, Brunon Schulz

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Litka, P. (2003) „Tylko dwie sceny. Wizja galicyjskiego miasteczka w «Sanatorium pod Klepsydrą» Wojciecha Jerzego Hasa”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 130–135. doi: 10.36744/kf.3782.

Autorzy

Piotr Litka 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Absolwent polonistyki i filmoznaw­stwa UJ. Zajmuje się problematyką zderzenia kultur polskiej i żydowskiej w polskim filmie fabularnym. Publikował na łamach „Tygodnika Powszechnego”, „Kina”, „Czasu Kultury”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Piotr Litka

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.