„Widzę muzykę”. Z Zygmuntem Koniecznym rozmawia Łukasz Maciejewski

Łukasz Maciejewski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Zygmunt Konieczny opowiada Łukaszowi Maciejewskiemu o tym, jak postrzega relację muzyki filmowe i samego filmu, jej miejsce w strukturze całego dzieła – według kompozytora ma być logiczna, poprawna i bez reszty związana obrazem, podporządkowana mu, a jednocześnie nie pozostająca jedynie ilustracją. Mówi też o specyficznych cechach swojego stylu, o zasadzie pisania muzyki „pod aktorów” i o sposobach kreowania muzyki do poszczególnych dzieł konkretnych, szczególnych reżyserów.



Słowa kluczowe:

Zygmunt Konieczny, wywiad, muzyka filmowa

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-12-31

Cited By / Share

Maciejewski, Łukasz (2003) „«Widzę muzykę». Z Zygmuntem Koniecznym rozmawia Łukasz Maciejewski”, Kwartalnik Filmowy, (44), s. 85–92. doi: 10.36744/kf.3736.

Autorzy

Łukasz Maciejewski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Absolwent Instytutu Sztuk Audiowizualnych UJ, doktorant katedry Amerykanistyki UJ, współpracownik dydaktyczny UJ i Akademii Pedagogicznej w Krakowie. W Tarnowie prowadzi kino Millennium”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Łukasz Maciejewski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.