Malarstwo to pamiętnik, to wypowiedź intymna. Z Jerzym Skarżyńskim rozmawia Iwona Grodź

Iwona Grodź

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

Zapis rozmowy z Jerzym Skarżyńskim (1924-2004) – malarzem, scenografem teatralnym i filmowym, twórca ilustracji do książek i komiksów. Grodź pyta Skarżyńskiego m.in. o jego rozumienie surrealizmu, pracę nad scenografią do takich filmów, jak Rękopis znaleziony w Saragossie czy Sanatorium pod Klepsydrą, a także o jego współpracę z Wojciechem Jerzym Hasem. Skarżyński opowiada o roli scenografii w filmie, różnicach między scenografią teatralną i filmową oraz o tym, na ile scenograf jest w stanie zachować swobodę twórczą.



Słowa kluczowe:

malarstwo, wywiad, Jerzy Skarżyński

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-06-30

Cited By / Share

Grodź, I. (2004) „Malarstwo to pamiętnik, to wypowiedź intymna. Z Jerzym Skarżyńskim rozmawia Iwona Grodź”, Kwartalnik Filmowy, (46), s. 196–202. doi: 10.36744/kf.3648.

Autorzy

Iwona Grodź 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Absolwentka wydziału Filologii Polskiej UAM. Obecnie słuchaczka Studium Doktoranckiego na wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM i studentka historii sztuki.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Iwona Grodź

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.