Technologia i antropologia

Roch Sulima

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Autor dokonuje przeglądu prac Andrzeja Gwoździa poświęconych badaniom nad mediami, które w całościowym ujęciu nazywa projektem antropologizującym medioznawstwo. Według Sulimy książki Andrzeja Gwoździa – tak prace autorskie, jak i redagowane bądź współredagowane przez niego antologie – w znaczący sposób przyczyniły się do określenia podstawowych właściwości tzw. nowych mediów. Wśród nich znalazła się m.in. koncepcja intermedialności, otwierająca medioznawstwo na antropologiczne rozumienie kultury, a zarazem scalająca refleksję o starych i nowych mediach. Omawiając zagadnienia poruszane w poszczególnych antologiach i pracach zbiorowych, Roch Sulima twierdzi, że w swoich pracach Andrzej Gwóźdź proponuje antropologię kultury ze „współczynnikiem medialnym”.



Słowa kluczowe:

Andrzej Gwoźdź, medioznawstwo, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-12-31

Cited By / Share

Sulima, R. (2006) „Technologia i antropologia”, Kwartalnik Filmowy, (56), s. 225–230. doi: 10.36744/kf.3379.

Autorzy

Roch Sulima 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Antropolog i historyk kultury, profesor na UW, gdzie kieruje Zakładem Kultury Współczesnej w Instytucie Kultury Polskiej. Wy­kłada również w Szkole Wyższej Psychologii Spo­łecznej w Warszawie. Autor m.in. takich książek, jak Antropologia codziennosści i Znaki tradycji.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Roch Sulima

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.