Dwa serca, dwa smutki

Łukasz Maciejewski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny (Polska)

Abstrakt

A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story, prawie nieznany w Polsce telewizyjny film Agnieszki Holland z 2006 roku, dla wielu amerykańskich transseksualistów i ich rodzin był przełomem. Zrealizowany dla kanału Life Time, wielkiej stacji specjalizującej się dotąd głównie w produkcjach stricte familijnych (kucharskich, poradnikowych), nie tylko został pokazany w prime-time’ie, ale zgromadził wówczas rekordową, zarezerwowaną tylko dla największych kinowych hitów, widownię. Podczas pierwszej emisji filmu losy Eddiego-Gwen, transseksualnego chłopca, śledziło grubo ponad pięć milionów widzów. Równocześnie z sukcesem komercyjnym film Holland spotkał się z bardzo życzliwym przyjęciem prasy, otrzymał także szereg nagród.



Słowa kluczowe:

Agnieszka Holland, transpłciowość, płeć

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2008-09-30

Cited By / Share

Maciejewski, Łukasz (2008) „Dwa serca, dwa smutki”, Kwartalnik Filmowy, (62-63), s. 166–168. doi: 10.36744/kf.3241.

Autorzy

Łukasz Maciejewski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Polska

Filmoznawca, krytyk filmowy stale związany z kilkunastoma czasopismami, m.in. z „Dziennikiem”, „Filmem”, „Tygodnikiem Powszechnym”, „Krako­wem”, „Teatrem”, „Notatnikiem Teatralnym” i „Dekadą Literacką”; współpracownik dydakty­czny UJ i Akademii Pedagogicznej w Krakowie.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2008 Łukasz Maciejewski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.