Moistmedia Art, czyli sztuka „wilgotnych mediów”. „Kiedy jaguar zamieszka z barankiem”

Roy Ascott

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny (Wielka Brytania)

Abstrakt

Naturalne połączenie systemów, „suchego” cyfrowego świata komputerów i „wilgotnego” biologicznego świata żywych stworzeń stworzy w przyszłości nowe „wilgotne medium”, które będzie niezbędne w procesie komunikacji z otaczającą rzeczywistością.



Słowa kluczowe:

moistmedia art, Dolina Krzemowa, dżungla

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-12-31

Cited By / Share

Ascott, R. (2001) „Moistmedia Art, czyli sztuka „wilgotnych mediów”. «Kiedy jaguar zamieszka z barankiem»”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), s. 102–107. doi: 10.36744/kf.4121.

Autorzy

Roy Ascott 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Wielka Brytania

Założyciel i szef CaiiA-STAR (www.caiia-star.net), stworzonej w 1994 r. jako platfor­ma zaawansowanych badań nad sztuką interaktywną i rozwojem kul­tury postbiologicznej na Uniwersy­tecie Walijskim w Newport (UWCN) i Uniwersytecie w Ply­mouth (Wielka Brytania). CaiiA- STAR to zespół badawczy złożony z przedstawicieli różnych dziedzin (mixed reality, architektura, perfor­mance, rzeczywistość wirtualna, muzyka, transgenika, alife, tech-noetyka, telematyka, telerobotyka, oraz inne nowe formy artystyczne, zachowania i gatunki). Od 1997 or­ganizuje Consciousness Reframed, międzynarodowe forum dyskusyj­ne na temat sztuki, techniki i świa­domości. Prowadzi wykłady z dzie­dziny sztuki interaktywnej na UWCN, sztuki technoetycznej na Uniwersytecie w Plymouth, na wy­dziale Projektowania i Sztuki Me­dialnej Uniwersytetu Kalifornij­skiego w Los Angeles (USA). Jest też pionierem zastosowania cyber­netyki i telematyki w sztuce. Poka­zywał swoje prace na Biennale We­neckim i wystawach Electra w Pa­ryżu, Ars Electronica w Linzu, V2 w Holandii, na Triennale w Medio­lanie, Biennale do Mercosul w Bra­zylii, Europejskim Festiwalu Me­diów, w gr2000az w Grazu itd. Pra­cował w San Francisco Art Institute w Kalifornii, na wydziale teorii komunikowania Uniwersytetu Sztuk Stosowanych w Wiedniu, w Ontario College of Art w Toronto. Jest człon­kiem rad redakcyjnych „Leonardo”, „Digital Creativity” „Convergence” oraz chińskiego pisma o sztuce onli­ne „Tom.Com”. Jest doradcą cen­trów medialnych w Ameryce, Euro­pie, Azji i w Ameryce Południowej.



Statystyki

Abstract views: 33
PDF downloads: 15


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Roy Ascott

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.