Moistmedia Art: “When the Jaguar Lies Down With the Lamb”

Roy Ascott

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
independent researcher (United Kingdom)

Abstract

A natural combination of systems, the „dry” digital world of computers, and the „moist” biological world of living creatures, will create in future a new „moist medium” that will be necessary in a process of communication with the surrounding reality.



Keywords:

moistmedia art, Silicon Valley, jungle

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar


Published
2001-12-31

Cited by

Ascott, R. (2001) “Moistmedia Art: ‘When the Jaguar Lies Down With the Lamb’”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), pp. 102–107. doi: 10.36744/kf.4121.

Authors

Roy Ascott 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
independent researcher United Kingdom

Założyciel i szef CaiiA-STAR (www.caiia-star.net), stworzonej w 1994 r. jako platfor­ma zaawansowanych badań nad sztuką interaktywną i rozwojem kul­tury postbiologicznej na Uniwersy­tecie Walijskim w Newport (UWCN) i Uniwersytecie w Ply­mouth (Wielka Brytania). CaiiA- STAR to zespół badawczy złożony z przedstawicieli różnych dziedzin (mixed reality, architektura, perfor­mance, rzeczywistość wirtualna, muzyka, transgenika, alife, tech-noetyka, telematyka, telerobotyka, oraz inne nowe formy artystyczne, zachowania i gatunki). Od 1997 or­ganizuje Consciousness Reframed, międzynarodowe forum dyskusyj­ne na temat sztuki, techniki i świa­domości. Prowadzi wykłady z dzie­dziny sztuki interaktywnej na UWCN, sztuki technoetycznej na Uniwersytecie w Plymouth, na wy­dziale Projektowania i Sztuki Me­dialnej Uniwersytetu Kalifornij­skiego w Los Angeles (USA). Jest też pionierem zastosowania cyber­netyki i telematyki w sztuce. Poka­zywał swoje prace na Biennale We­neckim i wystawach Electra w Pa­ryżu, Ars Electronica w Linzu, V2 w Holandii, na Triennale w Medio­lanie, Biennale do Mercosul w Bra­zylii, Europejskim Festiwalu Me­diów, w gr2000az w Grazu itd. Pra­cował w San Francisco Art Institute w Kalifornii, na wydziale teorii komunikowania Uniwersytetu Sztuk Stosowanych w Wiedniu, w Ontario College of Art w Toronto. Jest człon­kiem rad redakcyjnych „Leonardo”, „Digital Creativity” „Convergence” oraz chińskiego pisma o sztuce onli­ne „Tom.Com”. Jest doradcą cen­trów medialnych w Ameryce, Euro­pie, Azji i w Ameryce Południowej.



Statistics

Abstract views: 33
PDF downloads: 15


License

Copyright (c) 2001 Roy Ascott

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Kwartalnik Filmowy, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Kwartalnik Filmowy should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.

In issues from 105-106 (2019) to 119 (2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in „Kwartalnik Filmowy”, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.