„Siedem grzechów głównych” Richarda Hoberta

Aleksander Kwiatkowski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny (Polska)

Abstrakt

Cykl siedmiu filmów (1992-1999) Hoberta nawiązuje do typowych przywar ludzkich, nie jest jednak obrazem odwołującym się bezpośrednio do chrześcijańskiej etyki. Głównym przedmiotem dyskursu w autorskich filmach reżysera jest obraz społeczeństwa szwedzkiego. Bohaterowie poddawani są różnym próbom dotyczącym ich uczuć i przeżyć. Reżysera interesuje przede wszystkim wzajemne oddziaływanie na siebie ludzi. Choć poetyka i światopogląd Bergmana mają duże znaczenie dla Hoberta, to jednak jego „rozważania” mają bardziej „poziomy”, świecki charakter.



Słowa kluczowe:

Richard Hobert, sekularyzm, kino szwedzkie

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-12-31

Cited By / Share

Kwiatkowski, A. (2002) „«Siedem grzechów głównych» Richarda Hoberta”, Kwartalnik Filmowy, (39-40), s. 190–198. doi: 10.36744/kf.3883.

Autorzy

Aleksander Kwiatkowski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Polska

Krytyk fil­mowy, publikuje w prasie szwedzkiej i polskiej. Wieloletni pracownik Szwedzkiego Instytutu Filmowego. Autor książek Swedish Film Classics (Stockholm 1983) i Film skandynawski (Warsza­wa 1986).

 



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Aleksander Kwiatkowski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.