Maszynopis znaleziony w Krakowie. Z Wojciechem Jerzym Hasem rozmawia Piotr Jaworski

Piotr Jaworski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

W rozmowie z Piotrem Jaworskim Wojciech Jerzy Has wyjaśnia dlaczego jego filmy najczęściej są adaptacjami literatury (Shulza, Hłaski, Prusa, Dygata, Brandysa i innych), co pobudza jego wyobraźnię i jak wygląda podział pracy na planie jego filmów. Mówi też o współpracy ze studentami szkoły filmowej w Łodzi – jakie jest jego spojrzenie na związki literatury, a przede wszystkim muzyki klasycznej na umiejętność konstruowania struktury filmowej. Wywiad Jaworskiego to rozmowa z twórcą dojrzałym i wiedzącym, czego w kinie powinien poszukiwać filmowiec.



Słowa kluczowe:

Wojciech Jerzy Has, adaptacja, wywiad

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Jaworski, P. (2003) „Maszynopis znaleziony w Krakowie. Z Wojciechem Jerzym Hasem rozmawia Piotr Jaworski”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 136–138. doi: 10.36744/kf.3783.

Autorzy

Piotr Jaworski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Absolwent filmoznawstwa Uni­wersytetu Jagiellońskiego. Współorganizował z krakowskim klubem ROTUNDA przegląd fil­mów Wojciecha Jerzego Hasa. Pracował także przy dystrybucji filmów w firmie Tantra.



Statystyki

Abstract views: 1
PDF downloads: 1


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Piotr Jaworski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.